تولید محتوا چیست؟

177

امروزه تولید محتوا با کیفیت اهمیت زیادی برای سئو دارد.
تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین بیشتر مدیران سایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند.
کارهای اولیه و آموزش تولید محتوا:

داشتن ایده برای تولید محتوا
اولین قدم برای تولید محتوا ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. شما در قسمت اول باید موضوع سایت و مقاله خود را تعیین کرده و بعد با توجه به آن شروع به تولید محتوا مناسب کنید.
یک دفتر در کنار خود داشته باشید و موضوعات مربوط به فعالیت خود را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.
آماده کردن لیست کلمات کلیدی
کلمات کلیدی یعنی همان ال اس ای ها آماده کردن آنها
ال اس ای چیست؟
وقتی که شما کلمه ای را در گوگل سرچ میکنید ۸ کلمه را خود گوگل با توجه به موضوع به شما پیشنهاد میدهد به این کلمات ال اس ای گفته میشود.

برای مثال من در عکس بالا کلمه سایت شرکتی را سرچ کردم و گوگل این ۸ کلمه که مربوط به سایت های شرکتی است به من پیشنهاد داده.
شما باید سعی کنید که از کلمات در نوشته خود استفاده کنید.
اما اگر این کلمات تبلیغاتی هستند استفاده از آن اهمیتی ندارد و بهتر است که از آن ها استفاده نکنید.
مثال:خرید وی سایت شرکتی،خب الان از نوع نوشته و کلمه خرید میتوان فهمید که این یک تبلیغ است.

نوشتن عنوان در تولید محتوای پر بازدید و جذاب:
متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه وارد در تولید و نوشتن محتوای خود می کنند.
عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسیند مثل ” طراحی سایت شرکتی ” این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد.
عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا جمله ها و عبارت های مهم را به طور هوشمندانه‌ و حرفه‌ای به کار ببرید و از همه مهم تر اینکه این عنوان محتوای شما است که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.
برای مثال سعی کنید برای جذاب کردن متن خود در سر تیتر ها و عنوان از عدد استفاده کنید،شما خودتان را جای کاربر قرار دهید اگر از عدد در عنوان استفاده شده باشه آیا برای شما جذاب نیست؟

بررسی کردن محتوای سایت های رقیب :
قبل از تولید محتوا، مقاله های وب سایت های رقیب را بررسی کرده و با دقت آن را تجزیه تحلیل کنید و سعی کنید که مشکلاتی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وب‌ سایت خود تکرار نکنید و آنها را بر طرف کنید.
اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقالات خوبی وجود ندارد، این کاملا به سود شماست و لازم نیست که تلاش و وقت زیادی برای بالا آمدن وب سایت خود بکنید.

در نظر گرفتن نیاز کاربر در تولید محتوا:
مخاطب اصلی محتوای شما در وب سایت، کاربران اینترنت می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که‌‌ مسائل روزانه،نیاز های انها و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را در مقاله یا مطلب خود فراهم سازید.
کاربران اینترنت، ساعت هایی زیادی را در اینترنت از دست میدهند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق یک تولید محتوای حرفه ای مورد پوشش قرار دهید،شما به یک منبع پر بازدید و معتبر تبدیل شوید.
به موضوع اصلی جزیی بپردازید:
یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می شود.اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می شود.
مخالف بقیه تولید محتوا خود را بنویسید:
اجازه بدهید که با ذکر یک مثال این مورد را توضیح دهم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه های اجتماعی را می دانید و آن را یک نیاز مهم و ضروری میدانید و همه در این خصوص دارای نظر مشابه با شما هستند اما شما این دفعه به جای مزایای شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضرر های آن را بنویسید.
این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکته هایی توجه می کنید که دیگران به آن توجه نمی کنند و باعث تفاوت شما با دیگران می شود. به این ترفند ها در دنیای تولید محتوا میگویند « تکنیک خوانده شدن مقاله»
بهترین مقاله های دیگر وب سایت ها را در سایت خود قرار دهید:

همیشه افراد حرفه ای و متخصصی هستند که برای دیگر وب سایت ها محتوا تولید می‌کنند. شما باید این افراد را پیدا کنید و بهترین مقاله های آنها را در وب سایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه با نگارش و شیوه‌ای متفاوت محتوای آنها را با نوشتن منبع در بخش مقاله ها خود قرار دهید.
البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می شود که سایت های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده و که باعث لینک دهی به سایت شما می شود.
نکات نگارشی را در تولید محتوا رعایت کنید:
استفاده صحیح این نکات مانند کاما، نقطه و ویرگول  و غیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار هستند.
استفاده غلط از هر کدام باعث برداشت اشتباه یا همان کج فهمی میشود و اینجاست که تمام زحمات شما هدر رفته است.
مطلب ها را طولانی بنویسید:
اندازه یک محتوای مناسب و استاندارد برای یک وب سایت، بین ۲ تا ۳ هزار لغت می باشد.کمترین و حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید ۵۰۰ کلمه است.
اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ لغت باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید.
اگر متن شما بیشتر از ۴ هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.
متن متا وعنوان را جدی بگیرید
اولین قسمتی که توسط گوگل و کاربر خوانده می شود، متن متا و عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان و متن متا شما مرتبط با محتوای شما نیست، وب سایت شما را جریمه خواهد کرد.
اگر شما در عنوان و یا متن متا از اعداد استفاده کنید برای مخاطب یا همان خواننده جذاب میشود.
ایجاد لینک های داخلی بین صفحه های سایت:
وقتی شما صفحه ای را ایجاد میکنید همان موقع گوگل آن را باز میکند.
اگر صفحه شما دیگر باز نشود رتبه شما بسیار کم خواهد شد پس سعی کنید در صفحات سایت خود از لینک دهی استفاده کنید.
خودتان را معرفی کنید:
برای مخاطبی که برای بار اول مطلب و مقاله های شما را می خواند، خیلی مهماست که بداند شما چه کسی هستید؟ بهتر است در قسمتی از مطلب، شرکت و یا خدمات خود را معرفی کنید.
مثلا می توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید و در آخر خودتان را معرفی کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟